Al jaren was ik op zoek naar een spoetnik waar weer veel aan gedaan moest worden, deze gevonden op marktplaats en gelijk gekocht.
De vorige eigenaar wat al begonnen met restaureren en het verzamelen van nieuwe onderdelen. Toch besloten om weer van vooraf aan te beginnen.
Alles uit elkaar gehaald en veel detail foto`s gemaakt dit voor het weer in elkaar zetten.
De schokbrekers heb ik uit elkaar gehaald omdat de positioneer ringen er niet meer in zaten, deze op mijn cnc machine gefreesd na stralen gespoten in de primer en weer in elkaar gezet. Voor het uit elkaar halen van de schokbrekers een tooltje gemaakt waarmee ook alles weer in elkaar gezet kon worden.
De gaten waar de standaard in zit waren flink groter geworden, deze uitgeboord en nieuwe busjes in gelast.
Zadeldek vervangen door een nieuwe.
Al het klein materiaal is opnieuw verzinkt bij Tollaar in Rotterdam even als de spullen die verchroomd moesten worden. De twee verchroomde V strips waren er niet bij deze uitgetekend met mijn cnc machine en nagemaakt. Tot ik andere heb gevonden gaan deze er op
Volgens de verkoper was het motortje gereviseerd maar ik kwam erachter dat de krikstarter veer niet werkte, opengemaakt veer 1 omwenteling erbij en het was opgelost.
Af fabriek zit er op een spoetnik 16 inch velgen en banden op maar ik heb er 17 inch op gelegd.
Alles gestraald, waar nodig de roest putjes bijgewerkt met plamuur en door Albert is alles in de primer gespoten.
Jos Verboven uit de kaatshevel heeft al drie brommers voor mij gespoten en daar alles naar toe gebracht, hij kijkt hem nog na en werkt het een en ander bij. Dan heeft hij alles in de vuller gespoten waarna ik hem heb strak gezet in mijn garage.
Weer terug gebracht spuit hij hem in de DKW kleur antraciet en crème. Na het aanbrengen van de biezen en stikkers wordt alles afgespoten met blanke lak. opbouwen kan beginnen
|